Греція під вітрилами

Біле місто Афін

Будь-яка пригода починається з міста прибуття. Для нас таким стали славні Афіни. Місто з многовіковою історією зустріло нас своїм колоритом і гарячим повітрям. Історичний центр міста з Дивом Світу Акрополіс манить своєю могутністю, п’янить вином Богів і викручує всі повні єврові кишені!:)

Маст сі – історичний центр навколо Акрополісу, старі квартали Монастиракі і Плака і пагорб Лікавіт.

   

   

Маріна Алімос – перший перехід

 Відпочинок на яхті розпочинається з маріни (стоянки для яхт) – ми стартували з маріни Алімос. Як правило яхти виходять на чартер кратно тижню і в суботу стартують, в наступну пятницю ввечері повертаються. Тому ми приїхали в Афіни на день раніше і поїхали на день пізніше. Два дні нам вистачило, щоб насолодитись чарівним історичним містом.
Нас чекала яхта Sun Odyssey 44i з назвою Tomazin. Я вже був подумав, що й тут хохли руку приклали;), але ж ні – Томазін – це ім’я дідуся власника яхти, до того ж грецьке)))

Тут і розпочались перші пригоди при перевірці всіх систем нашого борта!

Справа у тому, що перед виходом на орендованій яхті (чартерній) ви підписуєте тисячі документів і перевіряєте всі системи. Так одразу після запуску двигуна один з пускових акумуляторів ВИБУХНУВ! Короче всім сподобалось!))) Йшли часи ремонту з заміни акумулятора і запобіжників, так що ми вже спізнювались на перший острів Егіна! Але сревіскрю все виправили.

За вирвані роки і НЄВРИ власники яхти нам виставили дві рожовенькі пляшки і зробили знижку на прибирання яхти!)

Так ми і розпочали нашу чудову подорож!

Ніченька темна, приватний мурінг – привіт Егіна!


Вийшли на закаті, попереду було 18 ммиль і позад красивий горизонт ліхтарів Афін. Долетіли під мотором за 2,5 години і замурились на приватну парковку) (мурінг – канат, який тримає яхту під водою). Привіт острів Егіна!

Егіна – один з ближніх островів до Афін, тому заселений мещканцями столиці. Раніше це був вулкан. Також острів відомий своїми сільськогосподарськими культурами, а особливо – фісташками. Як не дивно, але саме на цьому острові випадково зустрілись з нашими друзями з Києва)

 

Для відпочинку на яхті такий острів є подарунком, тому що можна вийти ввечері з марини Афін і легко дойти до Егіни. І ще смачно повечеряти!) Ще однією фішкою острова є баркаси повні фруктів, так би мовити базар на воді.

Опівдні ми вийшли з Егіни до чарівного острова-сусіда Моні. Стали на якірній стоянці в затишній захищеній бухті, щоб спробувати Егейське море.

Моні – чудовий карликовий острів з піщаними пляжами і морозно-кришталевою водою. Постійні мешканці – це дикі кози і павліни. Отже заходьте обов’язково в бухту і годуйте чудо тваринок!

Довгий перехід Егіна — Ерміоні

Прийнявши сонячні та морські ванни та нагодувавши павлінів, ми вирушили далі…

Нас чекали дивовижні 31 ммиля з легким вітром. В режимі мотор-сейлінг (вітрила і двигун) ми дістались цілі ще засвітло. Перед маріною Ерміоні ми встигли покупатись.

По дорозі ми відкрили для себе острів-корабель. Так як на горизонті він був схожий на один з швидкісних кораблів Cosmote.

Ерміоні – це курортне маленьке містечко на Пелопонесському материку. Зручність цьог міста полягає в тому, що з нього легко дістатись да стародавніх островів такия як: Ідра, Спеце.

Вечір на Спеце нас зустрів вечіркою в закладах, смачним морським меню і п’янким вином.

Ще однією особливістю цього міста є його парк, в якому можна подихати свіжим повітрям, побігати зранку і погодувати білочок в сосновому лісі.

Спеце та Ідра

Далі ми почали готуватись до переходів між островами. Тому знову купили необхідні продукти в магазині на материку, заповнили баки з водою і підзарядили акумулятори. До речі, за воду, електрику і парковку майже в кожній марині потрібно платити. В середньому с Саронічній затоці вартість лектрики і води приблизно 6-10 євро, стоянка на ніч від 5 до 15 євро.

Сьогодні нас чекав похід на острів Спеце. По дорозі ми зйшли в красиву бухту, щоб покупатись в теплій воді і пофотографуватись на фоні скель.

Довжина маршрута склала 17 ммиль. Нарешті ввечері ми прийшли на острів Спеце.

Спеце відомий своєю військовою історією. Під час протистояння Османській імперії на початку 19 століття бойові кораблі острова Спеце захистили всю Грецію, розгромивши супротивника. Також острів має чудові хвойні ліси. Але час від часу на острові бушують лісові пожежі, тому навіть під час нашого візиту частина лісів була вигорілою.

Сам острів як сучасний бутік – дорогі магазини, ресторани, готелі.

Спеце став першим островом, де ми взяли мото-ролери в оренду. Загалом ми проїхали навкруги острова приблизно 30 км. Неймовірний відпочинок – їхати гірськими дорогами на моторолерах і насолоджуватись краєвидами ост-ровів! Для оренди мото-ролерів вам знадобиться водійське посвідчення міжнародне категорії А і 20 євро на день.

 

Після мото прогулянки опівдні ми взяли курс на острів Ідра. В стародавні часи цей острів називали Гідра, що в перекладі означає вода.

Сучасний острів Ідра унікальний тим, що на ньому заборонено будь-який механічний транспорт. Так що у туристів є унікальна можливість покататись на віслюках.

На цьому острові немає можливості заправити водою, електрикою і паливом яхти, а маріна дуже маленька, щоб вмістити багато відвідувачів. Тому завжди є черги на вхід. Ми стали на якірну сто-янку з зовнішньої сторони маріни. Але при навіть невеликій хвилі є можливість розбити яхти. Тому треба бути уважним і залишати членів екіпажу на вахті.

Декілька годин на Ідрі пролетіли мов секунди. Пройшлись набережними вуличками, відвідали ресторан і попірнали в печеру! Така вона різноманітна Ідра!

Далі були вечірні 11 ммиль до материка Ерміоні. Де й стали ми на нічну стоянку.

Порос

Звабливий острів Порос з величезним пагорбом, на якому височіє храм Посейдона!

Дуже звабливе і красиве місце для всіх моряків і туристів. На цьому острові є довга набережна вулиця довжиною до 2х кілометрів, вздовж якої стояють яхти і човни. Поряд з набережною розташовані готелі і ресторани. Острів-променад. Вузька бухта, яка відділяє цей чарівний острів від материка всього двома сотнями метрів в найвужчому місці, захищена від сильного вітру і хвиль, дає можливість сотням яхт одразу знаходитись на острові.

Вийшовши зранку з бухти Ерміоні ми з легкістю провітрили на свіжому вітрі майже всі 19 ммиль до Поросу. Навіть зупинялись в мльовничих скелястих бухтах, щоб поквпатись.

Порос добре відомий не тільки оливковим маслом, а й ще лимонним лісом (який знаходиться на материку біля острова). На набережній розташовано десятки ресторанів. Я вам рекомендую рибний ресторан з офіціантом грузином Мішею. Рибне меню на 8 людей за 80 євро ще й 3 літри вина безкоштовно! Беліссімо, що ще скажеш!

Це був наш другий острів, де ми взяли в оренду мотоскутери. Ідеальна сітка доріг дає можливість проїхатись з вітерцем вздовж і впоперек острова.

Полуострів вулкан Метана

Наступного ранку нас чекав годинний перехід з Пороса до півострова Метана.

Метана – це по-перше дієвий вулкан, тому присутні сіроводородні термальні джерела і родонові ванни. За своєю природою це місце просто унікальне, але враховуючи погане економічне становище Греції, відчувається розруха.

Цього ж вечора ми поїхали на таксі до кратера вулкана. За півгодини таксі нас привезло на гору. Далі нас чекав важкий підйом до крате-ра вулкана. Якщо захочете піднятись на самий верх, раджу одягати трекінгове взуття, бо доведеться йти горними кам’яними стежками вгору.

 

Але цей важкий шлях був вартий того пейзажу. Вперше побачив застиглу магму і вулканічні породи!

Афіни – шлях додому!

Нас чекав останній перехід – Метана – Афіни – довжиною 25 ммиль. Тому ми вийшли раніше, щоб встигнути покупатись і засвітло повернутись в марину Алімос в Афінах.

Це були неперевершені 150 морських миль, які назавджи закохали нас в Елладу! Ми пройшли шлях всіх стародавніх міфів і легенд, побачили як Стародавню Греція, так і сучасну, відчули смак колориту і насолодились дивовиж-ною природою Егейського моря.

Ми проклали маршрут Афіни – Егіна – Моні – Ерміоні – Спеце – Ідра – Ерміоні – Порос – Метана – Афіни. Я його назвав “Мале грецьке коло”. Раджу всім!

Автро – Іван Колобов, фото автора.